Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου 2011

Διατροφή για τις κρύες μέρες του χειμώνα

Η εποχή του κρύου φέρνει συνήθως μαζί της κούραση, εξάντληση και οργανικές μεταπτώσεις. Αντισταθείτε! Πώς;Υιοθετώντας πρώτα απ’ όλα … ένα σωστό τρόπο διατροφής.

1. Μην παραλείπετε γεύματα
Ο χειμώνας απαιτεί σωστή διατροφή. Μην παραλείπετε, λοιπόν, ούτε το πρωινό ούτε το μεσημεριανό γεύμα. Γιατί, αν κάνετε κάτι τέτοιο, θα νιώθετε την ενεργητικότητά σας να μειώνεται ή μπορεί να χρειάζεται να καταβάλλετε προσπάθεια για να… στέκεστε στα πόδια σας. Όμως, θα πρέπει να αποφεύγετε και το πολύ φαγητό (όπως γλυκά και επιδόρπια), που επιβαρύνει και εξαντλεί τον οργανισμό.

2. Πρωτεΐνες για μεσημεριανό
Στο μεσημεριανό σας γεύμα να δίνετε έμφαση στις πρωτεΐνες. Με άλλα λόγια, να προτιμάτε το κρέας, το ψάρι και τα όσπρια, τροφές δηλαδή που ευνοούν την ενεργητικότητα. Αντίθετα, περιορίστε τα λίπη, που επιβραδύνουν την πέψη και προκαλούν απώλεια ενέργειας.

3. Ελαφρύ δείπνο
Το δείπνο σας πρέπει να φροντίζετε να είναι ελαφρύ, γιατί το βαρύ βραδινό μπορεί να διαταράξει τον ύπνο σας. Επειδή όμως δεν πρέπει να είναι και πολύ ελαφρύ, αφού η πείνα μπορεί να σας ξυπνήσει, διαλέξτε για το τελευταίο γεύμα της ημέρας αμυλούχες τροφές, που έχουν υπνωτική δράση.

4. Βιταμίνες για ενέργεια
Το χειμώνα το πιάτο σας πρέπει να γεμίζει…βιταμίνες, αφού αυτές θα σας προσδίδουν ενέργεια. Η Βιταμίνη 12, για παράδειγμα, είναι η κατεξοχήν βιταμίνη κατά της κόπωσης. Αναζητήστε τη στα εντόσθια (συκώτι), στα θαλασσινά (μύδια, στρείδια), στο κουνέλι. Όμως, να παίρνετε και αρκετή Β9 (συκώτι, κάρδαμο, σπανάκι, λάχανο κ.ά.) και βιταμίνη C, που είναι η βιταμίνη της ζωντάνιας και περιέχεται σε όλα τα φρούτα (ακτινίδια, εσπεριδοειδή) και τα λαχανικά.

5. Επάρκεια σε σίδηρο
Μην ξεχνάτε το σίδηρο, κυρίως οι γυναίκες, αφού χρειάζεστε διπλάσια ποσότητα από τους άντρες, λόγω της απώλειας αίματος με τα έμμηνα κάθε μήνα. Σίδηρο θα βρείτε κυρίως στα λουκάνικα, στα θαλασσινά, στο κρέας, στα όσπρια, στο κακάο κ.λπ. Τις τροφές αυτές θα πρέπει πάντα να τις συνδυάζετε με άλλες, πλούσιες σε βιταμίνη C (η οποία ευνοεί την απορρόφηση του σιδήρου).

6. Πίνετε νερό
Πίνετε τουλάχιστον ενάμισι λίτρο νερό την ημέρα, για να απομακρύνονται έτσι οι τοξίνες, που όταν συσσωρεύονται στον οργανισμό, κουράζουν.

ΚΑΝΕΤΕ ΔΙΑΙΤΑ;
Όσοι βρίσκεστε σε δίαιτα αδυνατίσματος προσέξτε ώστε αυτή να είναι εξισορροπημένη και όχι πολύ αυστηρή, γιατί τότε θα αποδειχτεί εξαιρετικά εξαντλητική. Καλό είναι, λοιπόν, προτού αρχίσετε δίαιτα να ζητάτε τη συμβουλή ενός ειδικού διατροφολόγου-διαιτολόγου.

ΝΑ ΘΥΜΑΣΤΕ…
• Ελαττώστε τον καφέ και οποιοδήποτε άλλο ρόφημα που περιέχει καφεΐνη, αφού αυτά τα διεγερτικά δεν προκαλούν παρά μια στιγμιαία τόνωση, η οποία ακολουθείται συχνά από μια φάση κατάπτωσης. Εξάλλου, τα ροφήματα αυτά αυξάνουν τη νευρική ένταση, που είναι κι αυτή μια πηγή κόπωσης.

• Αν είστε από αυτούς που πιστεύουν ότι ένα ποτηράκι αλκοόλ…τονώνει, ξεχάστε το, αφού στην πραγματικότητα πρόκειται για μια αίσθηση τελείως φευγαλέα. Το αλκοόλ, αντίθετα, επιβραδύνει τα αντανακλαστικά και προκαλεί υπνηλία. Ιδιαίτερα το βράδυ, ακόμα και σε μικρές δόσεις, το ποτό είναι ολέθριο, γιατί ο εγκέφαλος είναι ακόμα πιο ευάλωτος: ενώ μας βοηθάει να αποκοιμηθούμε, ελαττώνει τον ύπνο που ξεκουράζει και προκαλεί εκνευρισμό στο πρωινό ξύπνημα.
medicalnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΑΣ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...