Τετάρτη, 20 Φεβρουαρίου 2013

ΧΟΛΗΣΤΕΡΙΝΗ: Ποια είναι τα τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγουμε


Υπάρχουν πολλά τρόφιμα που δημιουργούν χοληστερίνη και μάλιστα αρκετά μας είναι άγνωστα!

Επίσης οι μελέτες έχουν δείξει πως αυτά που εκτιμούσαμε ως παράγοντες αύξησης της χοληστερίνης, όπως τα αυγά και το κόκκινο κρέας, στην πραγματικότητα δεν είναι.

Το "Αμερικανικό Κέντρο Ελέγχου Παθήσεων" εκτιμά ότι περισσότερα από 35 εκατομμύρια ενήλικων στην Αμερική βρίσκονται σε κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις με υψηλά επίπεδα χοληστερόλης.

Το 2008 η παγκόσμια εμφάνιση της αυξημένης ολικής χοληστερόλης στους ενήλικες ήταν 39%, το οποίο αντιστοιχούσε σε 37% για τους άνδρες και 40% για τις γυναίκες.

Αν νομίζετε ότι τα αυγά ανήκουν στη λίστα των τροφών που αυξάνουν τη χοληστερίνη πρέπει να το ξανασκεφτείτε.

Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένο λίπος αυξάνουν τη χοληστερόλη περισσότερο από τα αυγά, σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο Κολούμπια.

Το ίδιο ισχύει και με το κόκκινο κρέας, αφού κυριαρχεί η αντίληψη ότι δεν θα έπρεπε να επιτρέπεται η κατανάλωσή του.

Όμως είναι άπαχο και αν καταναλωθούν περίπου 90 γραμμάρια μόνο, μία με δύο φορές το πολύ την εβδομάδα, τότε δε δημιουργείται πρόβλημα, αν βέβαια και η υπόλοιπη διατροφή μας είναι ισορροπημένη.

Διαβάστε την λίστα με τα φαγητά "έκπληξη" που ανεβάζουν την χοληστερόλη:

Γαλοπούλα

Μπορεί η γαλοπούλα να θεωρείται άπαχη, αλλά 100 γραμμάρια αποδίδουν 170-180 θερμίδες, 5 γραμμάρια λίπους, 76 γραμμάρια χοληστερόλης και 29 γραμμάρια πρωτεΐνης περίπου.

Εφόσον η Αμερικάνικη Καρδιολογική Εταιρεία συνιστά όχι περισσότερο από 300mg χοληστερόλης την ημέρα, τότε συνειδητοποιούμε πως το κρέας της γαλοπούλας αποτελεί το 25% αυτής της ποσότητας περίπου.

Πρόσθετα σάκχαρα

Μία από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις είναι ότι τα πρόσθετα σάκχαρα σε επεξεργασμένα και έτοιμα τρόφιμα σχετίζονται με μειωμένα επίπεδα της καλής χοληστερόλης.

Όταν καταναλώνεται μεγάλη ποσότητα σακχάρων, το υπερβάλλον ποσό αποθηκεύεται στο συκώτι με τη μορφή τριγλυκεριδίων, των οποίων η αύξηση μπορεί να οδηγήσει σε αθηροσκλήρωση.

Πουρές πατάτας

Ενώ ο απλός πουρές πατάτας περιέχει λίγη χοληστερίνη, το βούτυρο και το πλήρες γάλα που χρησιμοποιείται συχνά για να κάνουν τον πουρέ πιο νόστιμο περιέχουν σημαντικές ποσότητες χοληστερόλης.

Ένα φλιτζάνι πουρέ πατάτας, που ισοδυναμεί με 180-200 γραμμάρια  περίπου, που φτιάχνεται με πλήρες γάλα και βούτυρο περιέχει περίπου 30mg χοληστερίνης, ή αλλιώς το 10% του συνολικού ποσού χοληστερόλης που ένας ενήλικας θα πρέπει να καταναλώνει καθημερινά.

Πίτσα

Το ένα μόνο κομμάτι πίτσας έχει 10 γραμμάρια λίπους και 4.4 γραμμάρια κορεσμένου λίπους.

Όλοι γνωρίζουμε πως είναι δύσκολο να αντισταθεί κανείς σε ένα κομμάτι μόνο ή να παραγγείλει πίτσα μαργαρίτα με άπαχα τυριά και λαχανικά.

Γαλακτοκομικά προϊόντα πλήρη σε λιπαρά

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, ασβέστιο, πρωτεΐνες, βιταμίνες και μέταλλα.

Αν επιλέγετε, όμως, καθημερινά να καταναλώνετε γαλακτοκομικά πλήρη σε λιπαρά, τότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να λαμβάνετε και μια μεγάλη δόση των κορεσμένων λιπαρών.

Τροπικά τρόφιμα

Αν και οι τροφές όπως η καρύδα, το λάδι καρύδας, το βούτυρο από κακάο, φαίνονται υγιεινές και δεν περιέχουν χοληστερόλη, είναι πλούσιες σε κορεσμένα λιπαρά.

Για παράδειγμα, η καρύδα περιέχει 69% κορεσμένα λιπαρά και το βούτυρο κακάο 60%, αυτό σημαίνει πως η μεγάλη ποσότητα κορεσμένων λιπαρών στη διατροφή οδηγεί σε αύξηση της χοληστερόλης, άρα και σε αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρδιακής νόσου.

Ποπ κορν

Αποτελεί μια καλή πηγή φυτικών ινών και αν τρώγονται χωρίς αλάτι και βούτυρο αποτελεί ένα υγιεινό σνακ.

Η κατανάλωση υπερβολικών ποσοτήτων ποπ κορν όμως, και ειδικά αν αυτό παρασκευάζεται με πολύ αλάτι και βούτυρο οδηγεί σε αύξηση της χοληστερόλης του αίματος.

1 σχόλιο:

ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΑΣ

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...